domenica 8 luglio 2012

Hey Moomin

I hope that everybody knows the most famous characters of the finnish writer Tove Jansson: the Moomin.
The cute Moomin is a friendly troll but he looks like a white hippopotamus. I simply love this character and the magic place where his family lives, to be more precise I'm talking about the Moominvalley.
The last time I went in London I popped up at the Moomin official shop set at Covent Garden and I found a lot of amazing objects like book, mugs, pottery and handbags.
P.s. My favorite Moomin is Little My (Lilla My) because when she wants something done she does it straight way  ;)

Official site http://www.moomin.com



Spero che tutti conoscano i famosissimi personaggi inventati dalla scrittrice finlandese Tove Jansson negli anni Settanta e ora tornati di moda: i Moomin.
I Moomin sono dei teneri troll che però assomigliano a degli ippopotami bianchi e io adoro loro e il delizioso luogo incantato in cui vivono, ovvero la Moomin Valley.
L'ultima volta che sono stata a Londra ho ispezionato da cima a fondo il loro negozio di Covent Garden e mi sono innamorata delle loro tazze, libri, borse e ceramiche varie.
Il mio personaggio preferito della saga è sicuramente la smorfiosetta Little My con le sue battute acidine e la sua caparbietà.

Se vi ho incuriosito visitate il sito http://www.moomin.com

1 commento:

We always love reading your comments ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...