venerdì 19 aprile 2013

Friday Fav: Pattern by Orla Kiely

She is one of the most important designer in Uk and she loves being considered the queen of the pattern kingdom. If you like both the 1960's and 1970's-style you can not resist to the visionary brand of Orla Kieley. Orla grew up in Ireland and after a degree in design at Dublin's Nationa College of Art and Design she entered in the Esprit Maison. Then she founded her own brand and now the store in London's Covent Garden is the epicentre of her empire.
I have read this book immediately: it is so inspiring and it has delighted my eyes, really!
Traditional florals, sprigged prints and powerful colours are the essential ingredients of patterns.
Do you like Orla Kieley?

Pattern is not a trend for me, to be taken up one minute and abandoned the next when the winds of fashion change. Pattern is in me. It is my life.
Pattern Orla Kiely, p. 13.

op4op5op62_photo0060

8 commenti:

  1. mi piacciono molto i pattern di Orla Kiely! Sai che l'anno scorso Uniqlo ci aveva fatto una serie dedicata? Mi ero comprata un abitino ^^

    RispondiElimina
  2. Anch'io ho fatto un paio di regalini natalizi con la serie per Uniqlo! Mi piace molto il suo design e i colori retró che usa, però trovo che il design con le foglie sia un po' troppo inflazionato.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si si io adoro la sua storia e l'impero che ha costruito ma effettivamente sono 20 anni che li usa. Ci vorrebbe una ventata nuova :)

      Elimina
  3. Grazie della dritta...a dispetto della sua fama, io proprio non la conoscevo!!! Molto interessante :)

    RispondiElimina
  4. Aaaaah! Adesso che la conosci ti accorgerai di quante borsette girano con il suo brand :)

    RispondiElimina
  5. Che bella luce nella tua postazione lavoro! Orla Kieley non la conosco come nome, ma chissà quante cose ho visto in girio senza sapere che le appartenessero :-) Ciao, buona domenique!

    RispondiElimina

We always love reading your comments ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...